- Xiaomi obviňuje Realme, že do puntíku kopíruje jeho marketingovou strategii
- Na Twitteru si kvůli tomu vjeli do vlasů vysoce postavení zaměstnanci obou firem
Na sociálních sítích se do sebe pustili zástupci čínských značek Xiaomi a Realme. Důvodem je údajné kopírování marketingové strategie Xiaomi ze strany Realme, přičemž vysoce postavený zaměstnanec Xiaomi neváhal zdůraznit, že se tak neděje poprvé. Na přestřelku upozornil španělský server XiaomiAdictos.
Nepřehlédněte: Realme GT Master Edition a Realme Book s 2K displejem míří do Česka
Okopírovalo Realme program Xiaomi Mi Fan Festival?
O co jde? Ředitelka Redmi Bussines Sneha Tainwala na svém Twitteru napsala, že Realme od „A do Z“ okopírovalo marketing Xiaomi Mi Fan Festivalu programem Realme Fan Festival a neváhala to pořádně zkritizovat. Podle ní Realme zkopírovalo také propagační materiály a vlastně celý harmonogram slevové akce. Tainwala v podstatě uvedla, že se jedná o kopii jedna ku jedné. Realme se vysmála a doporučila, aby jeho marketingové oddělení sledovalo práci Xiaomi a tím si ušetřilo práci a čas při vymýšlení něčeho vlastního.
Na reakci Realme nebylo třeba dlouho čekat a do zástupkyně Xiaomi se obul marketingový ředitel Realme Francis Wong. V jednom z tweetů uvedl, že nevěří, že tak závažná obvinění zazněla od zástupce takové společnosti, jakou je Xiaomi. Každý by se měl podle něj soustředit na vlastní byznys, držet jazyk za zuby a nechat za sebe raději mluvit své produkty.
Nepřehlédněte: Xiaomi: 5 důvodů, proč je právem světovou jedničkou
"Mi Fan Festival" >> "#CopyCat Fan Festival"
It has now stopped being funny. Kitna copy karoge @MadhavSheth1 sir?
Waise event page mock up bhijwaon – will save your team some time🤣 https://t.co/CtGfsOhDvI— 67 43 11 19 2 (@SnehaTainwala) August 18, 2021
Xiaomi a Realme – dva velcí rivalové
Ke sporům mezi Xiaomi a Realme dochází poměrně často. Obě společnosti spolu soupeří hlavně na indickém trhu a s tím, jak značka Realme roste (nedávno dosáhla milníku 100 milionů prodaných smartphonů), narůstá i nervozita jejích konkurentů.
Závěrem vzpomeňme na troling šéfa Realme Madhava Shetha z loňského dubna, kdy se do Xiaomi strefoval prohlášením „Neprodáváme reklamy, prodáváme telefony (We don’t sell ads, we sell phones)“, kterým narážel na otravné reklamy v uživatelské nadstavbě Xiaomi MIUI.
"wE dOn'T sElL aDs, We SeLl PhOnEs"- @MadhavSheth1, Mar 3 2019 pic.twitter.com/ogjeM22Um7
— Sudhanshu Ambhore (@Sudhanshu1414) January 2, 2020